Sukurkite internetinius mokymus ir auginkite verslą
Apr 11, 2025
Internetiniai mokymai - didžiulis potencialas
Didžioji dalis ekspertų per savo darbinę patirtį prikaupia nemažai vertingos informacijos ir praktikos. Natūralus ir labai protingas žingsnis - pradėti pakuoti savo žinias į virtualius mokymus. Tai padeda pasiekti didesnę auditoriją ir savo žinutę paskleisti kuo plačiau.
Prieš pradėdami kurti virtualius mokymus, turite apibrėžti, kurioje srityje specializuositės ir kas bus jūsų potencialūs klientai. Būtina tiksliai žinoti, kam skirtas jūsų produktas, nes tai nulems ne tik jo turinį, bet ir rinkodaros strategiją. Atminkite, kad bandymas patikti visiems galiausiai nepatiks niekam. Todėl svarbu kuo tiksliau apibrėžti savo tikslinę auditoriją. Tikslinės auditorijos apibrėžimas sufleruoja kas šiems žmonėms yra svarbu, kokių rezultatų jie siekia, kas jiems nepavyksta ir kuo ekspertas / treneris / koučeris gali būti naudingas šioje kelionėje.
Agnė Aušrė, virtualaus verslo ekspertė, dalijasi patarimais, kaip nustatyti savo nišą ir pritraukti klientus, kuriant virtualius mokymus.
Aiškios ir reikalingos nišos nustatymas
Smagu jei jau turite realių klientų ir esate pratestavęs savo nišą. Jei pavyksta suburti žmones į gyvus mokymus, tai jau puikus ženklas, kad ir virtualioje erdvėje turėsite pasisekimą. Tačiau įsitikinkite, kad jūsų tema nėra pernelyg plati ar siaura, kad galėtumėte pritraukti pakankamą skaičių klientų. Pasitikrinkite savo nišos / specializacijos potencialą. Labai dažnai matau, kaip ekspertai praranda motyvaciją ir energiją dalintis vien dėl to, kad pasirenka per siaurą ir mažai kam reikalingą nišą. Jie yra profesionalai, tačiau nepakankamas klientų skaičius lemia abejones savimi ir netgi savo žinių nuvertinimą.
Jei dar nesate iki galo išgryninęs savo nišos ir nežinote su kokiomis temomis norite dirbti, visada pagalvokite apie rezultatus ir temas, kurios jus uždega. Gal tai viešasis kalbėjimas, šeimos biudžeto planavimas, maisto ruošimas, sveikatingumas, o gal dainavimas ar aromaterapija? Visame Pasaulyje populiarėja siauros, tačiau sprendžiančios konkrečias klientų problemas sritys. Noriu pateikti daugiau pavyzdžių, kad į savo paieškas pažvelgtumėt kūrybiškiau. Galbūt esate stilingų drabužių entuziastas, gal mokate kurti edukacines veiklas vaikams, gal mylite meną ir turite nuojatą į kokius meno dirbinius investuoti? Domitės šunų dresūra? Kelionių planavimu? Gal pačiam pavyko pasiekti nerealius ir įkvepiančius rezultatus: sukūrėte verslą, nubėgote maratoną, pradėjote grūdintis? Nustebsite sužinoję, kiek daug egzistuoja įvairių internetinių mokymų. Dažnai neįvertiname savo gebėjimų, nes jie mums atrodo savaime suprantami. Tai kas mums atrodo įprasta, kitiems gali būti aukso vertės žinios.
Klientų suradimas ir pirmieji rezultatai
Kai žinote savo nišą, jūs tiksliau žinosite kur rasti pirmuosius klientus. Kai žinote nišą, žinote kokius forumus, bendruomenes, internetines diskusijų grupes aplankyti. Kai specializuojatės, esate arčiau savo klientų, nes galite kalbėti jų kalba, spręsti išties aktualias problemas. Pateiksiu keletą klausimų, kurie padės atrasti pirmuosius klientus ir kurti jiems pilotinius produktus, testuoti idėją, kurti nemokamus kabliukus (freebies). Taigi, kai išgryninote nišą, turite virtualių mokymų idėją, atsakykite į šiuos klausimus:
- Ar mano mokymai sprendžia aktualią problemą? Kokia tai problema?
- Ar žinau koks procesas / kelias / žingsniai gali priartinti klientą prie rezultato? Galbūt per praktiką jau nusistovėjo aiškūs žingsniai, kuriuos galiu įtraukti ir ištestuoti su savo pilotinių mokymų grupe?
- Kokia mano istorija? Ar esu pats įveikęs šią problemą? Kaip jaučiausi prieš ir kaip jaučiuosi įgyvendinęs žingsnius? Tai padės įsijausti kaip jūsų klientas jaučiasi pačioje pradžioje ir kokie jam klausimai kyla.
- Ką jūsų klientas jau bandė ir kas jam nepavyko?
- Kuo jūsų sprendimas yra kitoks nei konkurentų / panašių mokymų? Atraskite savo unikalius pardavimo taškus (unique selling points), įvardinkite kuo esate panašūs į savo konkurentus, o kuo esate visiškai kitoks?
- Kur renkasi jūsų idealūs klientai? Be internetinės reklamos, ieškokite vietų, kur jūsų klientai jau lankosi, ką skaito, kuo domisi. Atraskite kaip galite būti labiau matomi ir įsimenami.
Pasiūlykite vertę ir pardavinėkite neparduodant
Mano metodikoje daugiausiai dėmesio skiriama vertės suteikimui. Norint uždirbti iš savo žinių, pirmas ir pats pagrindinis klausimas turi būti - kuo galiu būti naudingas su savo turimomis žiniomis ir patirtimi?
Norite sukurti nemokamą produktą / knygą ar šabloną? Pasirinkite problemą, kurios išsprendimas bent šiek tiek priartintų klientą prie trokštamo rezultato ir kurkite nemokamus produktus. Pradėkite rinkti kontaktus ir naujienlaiškių pagalba kurkite artimesnį santykį su savo klientais.
Jei klientas suteikia savo el. pašto adresą, vadinasi jam informacija aktuali, todėl norint kurti internetinį verslą / mokymų platformą yra kur kas svarbiau turėti kontaktų bazę nei komunikuoti socialiniuose tinkluose. Komunikacija socialiniuose tinkluose yra svarbi, bet ji nėra svarbiausia. Jūs galite pritaikyti metodikas, kurios neverčia jūsų sedėti socialiniuose tinkluose. Juose jūs turite atlikti socialinių tinklų administratoriaus, turinio kūrėjo vaidmenį, pristaikyti prie algoritmų. Algoritmai keičiasi, o jiems pataikaudami, jūs galite perdegti. Pabrėžiu, kad socialiniai tinklai svarbūs, bet jie yra tik „varžtelis“ jūsų stabiliai veikiančioje verslo sistemoje. Dalintis savo žiniomis, pritraukti klientus, pardavinėti jūs galite ir kitais, efektyvesniais būdais pačioje pradžioje. Vėliau pratestavus savo idėją, atradus pirmuosius klientus, savo matomumą ir žinomumą galite didinti. Visada pabrėžiu, kad energiją mes galime paskirstyti žinant kokiame etape yra mūsų veikla.
Tausokite save ir savo idėjas. Kurkite internetinius mokymus ir verslo sistemą. Neverskite savo laiko pinigais. Pinigai ateina kai sukuriate sistemą, kuri leidžia atkartoti sėkmę ir tai daryti daugybę kartų.